Μια φορά κι
έναν καιρό, στο αδηφάγο , παγκοσμίως κυρίαρχο καλλιτεχνικό στερέωμα του
πλανήτη Χόλιγουντ ήταν η Κάθριν Μπίγκελοου.
Μία ταλαντούχα και δυναμική γυναίκα
που αντί να γυρίζει γλυκανάλατες κομεντί, αποφάσισε να καταπατήσει το
ανδροκρατούμενο άβατο των ταινιών δράσης τολμώντας να βουτήξει στα βαθιά και να
αναλάβει τη σκηνοθεσία περιπετειών, σκεπτόμενων και μη, στις οποίες κανείς δεν
πίστευε.
από τη Βάλια Μπουγιουκλή
Η κα. Μπίγκελοου έβαλε την προσωπική της σφραγίδα από την πρώτη της
κιόλας σκηνοθετική δουλειά με το σούπερ cult classic “Near Dark” , έφερε με το παραπάνω πίσω τα
λεφτά της με την αξέχαστη action ταινία “Point Break” με τον Πάτρικ Σουέιζι και τον
Κιάνου Ριβς, γνώρισε τις «γλυκιές» (και για τον ίδιο λόγο) cult εμπορικές αποτυχίες των “Blue Steel” , “Strange Days” και “K-19 : The Widowmaker” χωρίς ποτέ να της καταλογίσει
κανείς ότι οι προαναφερθείσες ταινίες ήταν κακές.
Η δικαίωσή της ήρθε στα Οσκαρ
του 2010 όταν βρέθηκε αντιμέτωπη με τον πρώην σύζυγό της Τζέιμς Κάμερον με την
χαμηλού προϋπολογισμού αντιπολεμική ταινία της “The Hurt Locker” απέναντι στο μεγαθήριο «Αβαταρ» του
Κάμερον. Ο Δαυίδ κατατρόπωσε τον Γολιάθ και η οσκαρική ιστορία επιβεβαίωσε τη
ρήση ότι πίσω από κάθε μεγάλο άνδρα κρύβεται μια σπουδαία γυναίκα, όταν η Μπίγκελοου
έφυγε από την λαμπερή τελετή αγκαλιά με 6 Οσκαρ μεταξύ των οποίων Καλύτερης
Ταινίας και Σκηνοθεσίας για την ίδια, αφήνοντας στο εκνευριστικά προμοταρισμένο
και υπερεκτιμημένο «Αβαταρ» και τον Κάμερον ,τα βραβεία παρηγοριάς για οπτικά
εφέ, καλλιτεχνική διεύθυνση και φωτογραφία.
Εκτοτε η
61χρονη αθόρυβη σιδηρά κυρία του Χόλιγουντ, δεν έδωσε αξιοπρόσεκτα σημάδια
συμμετοχής της σε κινηματογραφικές παραγωγές. Ωστόσο, ηθελημένα ή μη,η
επιστροφή της στον χολιγουντιανό χάρτη σημαδεύεται για μία ακόμη φορά από ένα
απίστευτο παρασκήνιο. Ένα παρασκήνιο που εκτυλίσσεται τις τελευταίες ώρες
μεταξύ Χόλιγουντ και αμερικανικής κυβέρνησης και ξεπερνά τα όρια του «η ζωή αντιγράφει την τέχνη και το
αντίστροφο» και θα μπορούσε να αποτελέσει σενάριο κατασκοπευτικού θρίλερ.
Η Κάθριν
Μπίγκελοου κατάφερε να κάνει ολόκληρο Πρόεδρο Ομπάμα να κάθεται σε «αναμμένα
κάρβουνα». Κι αυτό γιατί αποκαλύφθηκε ότι στη νέα της ταινία “Zero Dark Thirty” στην οποία ασχολείται με την
δολοφονία του Οσάμα Μπιν Λάντεν, είχε στη διάθεσή της απόρρητες πληροφορίες για
την μυστική επιχείρηση της ομάδας “Navy Seal Team 6” που διεκπεραίωσε το σχέδιο για τη
δολοφονία του ηγέτη της Αλ Κάιντα. Το
περιβάλλον του Αμερικανού Προέδρου δέχεται πυρά γιατί παρείχε μη
εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στους παραγωγούς της ταινίας και κυρίως στην Κάθριν
Μπίγκελοου και τον σεναριογράφο της ταινίας Μάρκ Μπόαλ για το επιχειρησιακό
σχέδιο και την τακτική που ακολούθησε η
συγκεκριμένη ομάδα δράση, για τον εντοπισμό και τον «αφανισμό» του Οσάμα Μπιν
Λάντεν, καθώς οποιαδήποτε τέτοια πληροφορία συνιστά παραβίαση της επίσημης
πολιτικής των ΗΠΑ.
Τα έγγραφα
που είδαν το φως της δημοσιότητας δείχνουν ότι από ολόκληρη CIA και Αμερικανικό Πεντάγωνο, διέρρευσαν
έγγραφα για την άκρως απόρρητη μυστική δράση των κομμάντο που έκαναν την επιδρομή
στο κρησφύγετο του Οσάμα Μπιν Λάντεν ενώ αποκαλύφθηκε στους δημιουργούς της
ταινίας για τις ανάγκες των γυρισμάτων , μία απόρρητη μυστική εγκατάσταση την
οποία γνώριζε μόνο η CIA. Το τεράστιο σκάνδαλο που έχει ξεσπάσει και που προς το
παρόν οι δημόσιες σχέσεις του αμερικανικού Προεδρικού Γραφείου προσπαθούν να
υποβαθμίσουν, έδωσε όπως ήταν αναμενόμενο, τροφή στους Ρεπουμπλικανούς, με τον
εκπρόσωπό τους στην Αμερικανική Γερουσία, Πίτερ Κινγκ να κάνει λόγο για μία
επικίνδυνη συνεργασία της κυβέρνησης με τους χολιγουντιανούς παραγωγούς της
ταινίας.
Ο Κινγκ, που
σημειωτέον συμμετέχει στην Επιτροπή Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, έθεσε μάλιστα το
ερώτημα «γιατί, αν αυτή η εγκατάσταση είναι τόσο μυστική ώστε το όνομά της να
μην δημοσιοποιείται καν, τότε γιατί η διοίκηση Ομπάμα, έδωσε το ελεύθερο στους
δημιουργούς της ταινίας να «κόβουν βόλτες» στις εγκαταστάσεις;»
Οι
Ρεπουμπλικανοί βάλουν ανελέητα κατά του Ομπάμα για το συγκεκριμένο θέμα, μία
ανεξάρτητη ομάδα έχει ήδη καταθέσει μήνυση εναντίον του Αμερικανικού Πενταγώνου
καταφέρνοντας να περιλάβει στην κατοχή της τα απόρρητα έγγραφα και τα e-mail που έφτασαν στα χέρια των δημιουργών
της ταινίας , ο Λευκός Οίκος (που απ’ ότι φαίνεται τά’κανε μαντάρα) αρκείται να
χαρακτηρίσει «γελοίες» τις κατηγορίες και η Κάθριν Μπίγκελοου με τον
σεναριογράφο της δηλώνουν έκπληκτοι.
Σημειωτέον
ότι η ταινία – πέτρα του σκανδάλου “Dark Zero Thirty” επρόκειτο να προβληθεί ακριβώς πριν
την έναρξη της εκστρατείας των Αμερικανικών Προεδρικών εκλογών το Νοέμβριο και
τελικά η πρεμιέρα της αναβλήθηκε για τον Δεκέμβριο. Το storyline της ταινίας , σύμφωνα με όσα είχαν
διαρρεύσει πριν το «σκάνδαλο» , υπονοούσε ότι το μόνο που έκανε ο Ομπάμα για
την Αμερική κατά τη διάρκεια της θητείας του ήταν το ότι εξολόθρευσε τον
«μπαμπούλα» Οσάμα Μπιν Λάντεν προκειμένου να στρέψει την προσοχή των πολιτών
πέραν των πραγματικών προβλημάτων τους.
Συνοψίζοντας,
τι έχουμε; Έναν λαοφιλή Πρόεδρο που δεν ανταποκρίθηκε ποτέ στις προσδοκίες,
μία διαρροή άκρως απόρρητων πληροφοριών από την ίδια την καρδιά των Αμερικανικών
Μυστικών Υπηρεσιών, δηλαδή ένα ακόμη σκάνδαλο θητείας Αμερικανού Προέδρου το
οποίο προς το παρόν μάλλον συγκαλύπτεται κι έχει περάσει για την ώρα «στα
ψιλά». Μια ιστορία που σίγουρα θα δούμε πολύ πολύ προσεχώς στις σκοτεινές
αίθουσες από κάποιον άξιο δημιουργό ή ίσως ακόμη κι από την ίδια τη γυναίκα που
θα μπορούσε η δημιουργική της ιδέα και η έρευνά της,να καταφέρει στις
προσεχείς αμερικανικές προεδρικές εκλογές ένα ισχυρότατο πλήγμα στην αξιοπιστία
του πιο clean-cut Αμερικανού
Προέδρου των τελευταίων δεκαετιών. Το γεγονός ότι μια τόσο σημαντική υπόθεση
για τις Υπηρεσίες Εσωτερικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, δεν έχει λάβει , τουλάχιστον
προς το παρόν, τις αντίστοιχες διαστάσεις , δεν αφήνει πολλά περιθώρια να
υποθέσουμε το τι θα ακολουθήσει στις αμερικανικές Προεδρικές εκλογές που είτε το
θέλουμε είτε όχι, είναι βαρόμετρο για τις παγκόσμιες εξελίξεις. Οπότε, σαν
απλοί moviegoers και κινηματογραφόφιλοι, το μόνο που έχουμε να πούμε είναι μπράβο στην
Κάθριν Μπίγκελοου που τολμά να «πάει εκεί που δεν τόλμησε να πάει ποτέ κανείς»!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου