Εσείς μιλάτε
ακόμα για την Άνοιξη ενώ τα καλοκαιρινά δρώμενα στην Αθήνα έχουν ήδη αρχίσει να
ανακοινώνονται το ένα μετά το άλλο. Συγκεκριμένα,
σήμερα το μεσημέρι και αρκετά νωρίτερα από την περσινή συνέντευξη Τύπου,
ο Πρόεδρος και καλλιτεχνικός διευθυντής του
Φεστιβάλ Αθηνών Γιώργος Λούκος, ανακοίνωσε το πρόγραμμα για το 2012.
Η επιστροφή
του Δημήτρη Παπαϊωάννου με καινούργια δημιουργία (η τελευταία του ήταν η Μήδεια
το 2008) και ονόματα όπως Μπομπ Γουίλσον, Λεωνίδα Καβάκος, Έντουαρτ Χολ και Σάσα
Βαλτς, συνθέτουν τα σημαντικότερα ονόματα για τις βασικές εκδηλώσεις.
από την Τζο Αν Χείλαρη
Προς το
παρόν, δεν έχουν ανακοινωθεί ούτε οι χώροι που θα φιλοξενηθούν οι εκδηλώσεις,
ούτε οι ημερομηνίες και όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, «κάποιες έχουν αλλάξει και
κάποιες ακόμη δεν έχουν οριστικοποιηθεί».
Μάλιστα,
εντύπωση προκαλεί ότι φέτος το φεστιβάλ θα είναι πολύ συντομότερο σε σχέση με
πέρυσι στην Αθήνα, (9 Ιουνίου – 18 Ιουλίου).
Οι
παραστάσεις στην αρχαία Επίδαυρο θα αρχίσουν τη δεύτερη Παρασκευή του Ιουλίου.
Ιδιαίτερη
έμφαση δόθηκε από τον Γιώργο Λούκο στις δυσκολίες της φετινής χρονιάς
αναφερόμενος στην κρίση και την διαχείρισή της όπου χαρακτηριστικά είπε:
«Κάνω το Φεστιβάλ από το 2006 και είναι η
πρώτη φορά που βρίσκομαι αντιμέτωπος με μια τόσο μπερδεμένη κατάσταση» ανέφερε
συγκεκριμένα ο κ. Λούκος. «Είμαστε τέλη Μαρτίου- πρόσθεσε- μπαίνει ο Απρίλιος
κι όμως έχουμε πάρει μόνο το ήμισυ της περυσινής επιχορήγησης το οποίο σημαίνει
ότι χρωστάμε χρήματα. Είναι γνωστό πως όταν μιλάμε για μια διοργάνωση σαν το
Φεστιβάλ, δεν αποφασίζει κανείς τον Μάιο για το τι θα κάνει τον Ιούνιο. Τις
περυσινές μεγάλες παραγωγές της Μνουσκίν και του Μπαλσόι με τον "Ευγένιο
Ονιέγκιν" σε σκηνοθεσία Τσερνιάκοφ, τις είχαμε κλείσει από το 2009 όταν ο
τακτικός προϋπολογισμός του Φεστιβάλ ήταν 5 εκ. ευρώ. Το 2011, ο προϋπολογισμός
αυτός έπεσε στα 3.200.000 κι απ΄ αυτά, τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου μας
έκοψαν το 1,5 εκ. ευρώ. Έτσι, βρεθήκαμε με "άνοιγμα" για πράγματα τα
οποία είχαν ήδη γίνει...».
Κλείνοντας, ο
κ. Λούκος πρόσθεσε: «Παρόλες τις δυσκολίες, θα τα βγάλουμε πέρα. Ελπίζω το
Υπουργείο να μας βοηθήσει. Δεν ξέρω τώρα που είναι...» επισήμανε σχολιάζοντας την
απουσία του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Παύλου Γερουλάνου, ο οποίος
ήταν παρόν στην συνέντευξη για την ανακοίνωση του προγράμματος του Φεστιβάλ τα
προηγούμενα χρόνια.
Το
καλλιτεχνικό κόστος υπολογίζεται στα 3.600.000, πολύ μικρότερο από το περσινό
και υπογράμμισε ότι φέτος οι τιμές των εισιτηρίων θα παραμείνουν στα ίδια
επίπεδα με πέρυσι ενώ θα γίνει προσπάθεια ακόμα και για μείωσή τους.
Μπορείτε να
δείτε αναλυτικά παρακάτω τις εκδηλώσεις που έχουν ανακοινωθεί από το Φεστιβάλ
Αθηνών και να αρχίσετε να οργανώνετε από τώρα τα καλοκαιρινά σας βράδια.
Το βρετανικό θέατρο εκπροσωπείται από την ενέργεια, την τόλμη και τη φαντασία του 35χρονου Έντουαρντ Χωλ, γιου του μεγάλου Πήτερ. Ο εικονοκλαστικός Ερρίκος E΄, τον οποίο ανέβασε με την αυστηρά ανδρική σαιξπηρική του ομάδα Propeller, είναι ήδη παγκόσμια επιτυχία.
Rodrigo García
Με προστασία αστυνομικών δυνάμεων και διαδηλώσεις ακροδεξιών και θρησκευτικών οργανώσεων, παίχτηκε στη Γαλλία το τολμηρό Golgota Picnic του 48χρονου Ροντρίγκο Γκαρσία. Γνώριμος του Φεστιβάλ, ο Αργεντινός καλλιτέχνης, που ζει στη Μαδρίτη, επιτίθεται με την trash αισθητική του στην καθολική εκπαίδευση, που γεννά στα παιδιά το φόβο της κόλασης.
Διακεκριμένοι και νέοι ταλαντούχοι Έλληνες σκηνοθέτες θα δώσουν το παρόν στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών 2012.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, μετά την απήχηση της περφόρμανς Πεθαίνω σαν χώρα στην Πειραιώς 260 και στο εξωτερικό, επανέρχεται με ένα ακόμη κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, το Insenso, εμπνευσμένο από το Senso του Λουκίνο Βισκόντι: «Είμαι η κόμισσα Λίβια Σερπιέρι. Κατέδωσα τον εραστή μου υπαξιωματικό Φραντς Μάλερ για λιποταξία απ’ τον αυστριακό στρατό»... Τον μονόλογο-ποταμό πάνω στο θέμα της διπλής προδοσίας ερμηνεύουν αξιόλογες Ελληνίδες ηθοποιοί.
ΤΟ
KAΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ 2012
Θέατρο
BERLINER ENSEMBLE
Robert Wilson /
Claous Peymann
Δύο πολυσυζητημένες παραστάσεις φέρνει το Berliner Ensemble στο Φεστιβάλ Αθηνών. Ο
Κλάους Πάιμαν, διευθυντής του από το 1999, πιστός στη «σχέση αγάπης» του με τον Τόμας Μπέρνχαρντ, σκηνοθετεί, με πρωταγωνιστή τον Γκερτ Φος, το μονόλογο Einfach Kompliziert (Απλά περίπλοκο), που ο Αυστριακός συγγραφέας είχε προσφέρει στον θρυλικό ηθοποιό Μινέττι. Ένας ηλικιωμένος θεατρίνος, κλεισμένος στο σπίτι του, θυμάται με πίκρα το παρελθόν, τότε που έπαιζε τον Ριχάρδο τον Γ΄, ρόλο που θεωρούσε πεπρωμένο του. Ο Mπομπ Ουίλσον, σε μια ακόμα συνεργασία με το θέατρο του Μπρεχτ, έπεισε τον Ρούφους Γουέινραϊτ να γράψει πρώτη φορά μουσική για παράσταση και ανέβασε στη σκηνή 24 από τα 154 ερωτικά Σονέτα του Σαίξπηρ σε μια άκρως στυλιζαρισμένη, σουρεαλιστική, ονειρική εκδοχή, όπου τα φύλα μπλέκονται και τον βάρδο ενσαρκώνει η 86χρονη μεγάλη κυρία του γερμανικού θεάτρου Ίνγκε Κέλλερ.
ΒΑΣΙΛΙΚΟ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ
Μats Ek
Ένας κορυφαίος χορογράφος, ο Ματς Εκ, ανέλαβε να σκηνοθετήσει στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο της Στοκχόλμης, εκατό χρόνια μετά το θάνατο του Στρίντμπεργκ, τη Σονάτα των φαντασμάτων, το πιο παρεξηγημένο, παράδοξο και γι’ αυτό τόσο κοντά στις θεατρικές αναζητήσεις της εποχής μας έργο του.
Ένας κορυφαίος χορογράφος, ο Ματς Εκ, ανέλαβε να σκηνοθετήσει στο Βασιλικό Δραματικό Θέατρο της Στοκχόλμης, εκατό χρόνια μετά το θάνατο του Στρίντμπεργκ, τη Σονάτα των φαντασμάτων, το πιο παρεξηγημένο, παράδοξο και γι’ αυτό τόσο κοντά στις θεατρικές αναζητήσεις της εποχής μας έργο του.
PROPELLER THEATRE COMPANY
Edward Hall
Rodrigo García
Με προστασία αστυνομικών δυνάμεων και διαδηλώσεις ακροδεξιών και θρησκευτικών οργανώσεων, παίχτηκε στη Γαλλία το τολμηρό Golgota Picnic του 48χρονου Ροντρίγκο Γκαρσία. Γνώριμος του Φεστιβάλ, ο Αργεντινός καλλιτέχνης, που ζει στη Μαδρίτη, επιτίθεται με την trash αισθητική του στην καθολική εκπαίδευση, που γεννά στα παιδιά το φόβο της κόλασης.
Διακεκριμένοι και νέοι ταλαντούχοι Έλληνες σκηνοθέτες θα δώσουν το παρόν στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Αθηνών 2012.
Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, μετά την απήχηση της περφόρμανς Πεθαίνω σαν χώρα στην Πειραιώς 260 και στο εξωτερικό, επανέρχεται με ένα ακόμη κείμενο του Δημήτρη Δημητριάδη, το Insenso, εμπνευσμένο από το Senso του Λουκίνο Βισκόντι: «Είμαι η κόμισσα Λίβια Σερπιέρι. Κατέδωσα τον εραστή μου υπαξιωματικό Φραντς Μάλερ για λιποταξία απ’ τον αυστριακό στρατό»... Τον μονόλογο-ποταμό πάνω στο θέμα της διπλής προδοσίας ερμηνεύουν αξιόλογες Ελληνίδες ηθοποιοί.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου